Betydelsen av att förstå sårbara konsumenters erfarenheter

Translated title of the contribution: The importance of understanding the experiences of vulnerable consumers

Johanna Gummerus*, Catharina von Koskull, Deirdre O'Loughlin, Carol Kelleher

*Corresponding author for this work

Research output: Contribution to journalArticleProfessional

Abstract

Vem som helst kan bli sårbar i något skede av livet. Vi kan ha utmaningar i våra relationer, uppleva professionella eller finansiella svårigheter, eller bli drabbade av fysisk eller psykisk ohälsa. Företag, andra aktörer på marknaden samt forskare bör lyssna till sårbara konsumenters upplevelser och erfarenheter.
Statliga och kommunala aktörer som har lagstadgad plikt att möta och tillgodose
sårbara konsumenters behov bör vara särskilt intresserade av att söka svar på
dessa frågor. Forskare inom marknadsföring bör föra fram de röster som sällan
blir hörda; konsumenter som av olika anledningar är sårbara.
Translated title of the contributionThe importance of understanding the experiences of vulnerable consumers
Original languageSwedish
Peer-reviewed scientific journalEkonomiska Samfundets Tidskrift
Volume2023
Issue number2
Pages (from-to)14-20
ISSN0013-3183
Publication statusPublished - 2023
MoE publication typeD1 Article in a trade journal

Keywords

  • 512 Business and Management
  • Customers and Relations

Areas of Strength and Areas of High Potential (AoS and AoHP)

  • AoS: Competition economics and service strategy - Service and customer-oriented management

Cite this