Abstract
Genom att utgå från kundernas behov och önskemål och på ett övertygande sätt berätta för kunden varför ens produkter är förmer än andras, skapas en hållbar konkurrenssituation. Detta sker via differentiering och genom att bygga starka varumärken.
I Närpes grönsaker startade man en förändringsprocess från att vara produktions- till att bli kundfokuserad. Planen var att optimera produktportföljen, bygga ett starkt varumärke, öka igenkännbarheten, utveckla försäljningen och kundrelationerna, samt ta ett aktivare grepp gällande dataanalytik och trendspaning.
I Närpes grönsaker startade man en förändringsprocess från att vara produktions- till att bli kundfokuserad. Planen var att optimera produktportföljen, bygga ett starkt varumärke, öka igenkännbarheten, utveckla försäljningen och kundrelationerna, samt ta ett aktivare grepp gällande dataanalytik och trendspaning.
Original language | Swedish |
---|---|
Peer-reviewed scientific journal | Ekonomiska Samfundets Tidskrift |
Volume | 2022 |
Issue number | 3 |
Pages (from-to) | 24-29 |
ISSN | 0013-3183 |
Publication status | Published - 2022 |
MoE publication type | B1 Journal article |
Keywords
- 512 Business and Management