Strategic customer segmentation creates a common language in global markets

Minna Hannele Pura

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapterProfessional

Abstract

Asiakkaiden ryhmittelyn eli segmentoinnin tulee perustua sekä yrityksen liiketoiminnalle että asiakkaalle merkityksellisiin tekijöihin ja olla tarpeeksi pysyvä, jotta sen avulla voidaan luoda yritykselle strategista, vaikeasti kopioitavissa olevaa kilpailuetua resursseja oikein priorisoiden
Translated title of the contributionStrategic customer segmentation creates a common language in global markets
Original languageFinnish
Title of host publicationAsiakkuusmarkkinoinnin vuosikirja
Place of PublicationHelsinki
PublisherSuomen asiakkuusmarkkinointiliitto
Publication date2014
Publication statusPublished - 2014
MoE publication typeD2 Article in a professional reserarch book (incl. editor's introduction, manuals, guides)

Keywords

  • 512 Business and Management
  • KOTA2014

Fingerprint Dive into the research topics of 'Strategic customer segmentation creates a common language in global markets'. Together they form a unique fingerprint.

  • Cite this