Tjänster och helhetslösningar: Nya affärsmodeller för konkurrenskraft

Christian Kowalkowski, Daniel Kindström

Research output: Book/ReportBookScientificpeer-review

Abstract

För att värja sig mot ökad konkurrens och prispress på produktmarknaderna räcker det inte längre att enbart ha det bästa produkterbjudandet. Produktföretag måste i ännu högre grad än i dag förstå kundens verksamhet och vara innovativa, vilket innebär att den strategiska betydelsen av att erbjuda konkurrenskraftiga tjänster och helhetslösningar ökar. Dessa omfattar ett brett spektrum av erbjudanden, från traditionella eftermarknadstjänster till processorienterade funktionslösningar.

Boken utgår från aktuell marknadsförings- och managementteori och baseras på studier av företag som är verksamma i många olika branscher och som i olika hög grad arbetar med tjänster. Den vänder sig både till dig som är student inom marknadsföring, affärsutveckling och strategi, och till dig som arbetar med dessa frågor inom näringslivet.
Original languageSwedish
PublisherLiber
Edition1
Number of pages272
ISBN (Print)978-91-47-09735-7
Publication statusPublished - 2012
MoE publication typeC1 Scientific book

Keywords

  • 512 Business and Management
  • KOTA2012

Cite this