Toimittaja-vaikuttajat organisaatioiden vastuullisuusviestinnän sidosryhmänä

Translated title of the contribution: Journalist-influencers as stakeholders in corporate responsibility communication

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapterScientificpeer-review

Abstract

Sosiaalisen median vaikuttajat voivat toimia tärkeänä yhteistyökumppanina organisaatioiden viestinnälle esimerkiksi vastuullisuusasioissa. Vaikuttajayhteistyön kannalta on olennaista ymmärtää vaikuttajien asema sidosryhmänä, ei niinkään yksioikoisena markkinoinnin kanavana. Lisäksi viestintäammattilaisten on hyvä ottaa huomioon vaikuttajien moninaisuus: esimerkiksi suomalaisessa kontekstissa toimittajataustaiset vaikuttajat ovat aloittaneet ja mahdollistaneet keskusteluja erilaisista vastuullisuusteemoista. Tarkastelemme tässä artikkelissa näiden toimijoiden asemaa erityisesti vastuullisuusviestinnän kontekstissa.
Translated title of the contributionJournalist-influencers as stakeholders in corporate responsibility communication
Original languageFinnish
Title of host publicationProComma Academic 2023 : Vaikuttava viestintä
EditorsHanna Reinikainen, Salla-Maaria Laaksonen
Number of pages18
Place of PublicationHelsinki
PublisherProCom - Viestinnän ammattilaiset ry
Publication date2023
Pages113-130
ISBN (Print)978-952-69737-3-9
ISBN (Electronic)978-952-69737-4-6
DOIs
Publication statusPublished - 2023
MoE publication typeA3 Book chapter

Publication series

NameProComma Academic
PublisherProCom - Viestinnän ammattilaiset ry
Number10
ISSN (Print)2343-4090

Keywords

  • 518 Media and communications

Fingerprint

Dive into the research topics of 'Journalist-influencers as stakeholders in corporate responsibility communication'. Together they form a unique fingerprint.

Cite this