Växtbaserat i topp när konsumenterna rankar hållbarhet

Translated title of the contribution: Plant based on top in consumers' sustainability ranking

Research output: Contribution to journalArticleProfessional

Abstract

Hållbara innovationer kan förstås genom tre generella dimensioner: ekologisk, social och ekonomisk hållbarhet. I denna artikel reflekterar vi över hållbar innovation ur konsumentens synvinkel och diskuterar hur finska konsumenter anser att företag bemöter sitt ansvar för hållbarhet. Vi utgår från resultaten i den senaste innovationsmätningen i Finland.
Translated title of the contributionPlant based on top in consumers' sustainability ranking
Original languageSwedish
Peer-reviewed scientific journalEkonomiska Samfundets Tidskrift
Volume2024
Issue number2
Pages (from-to)33-39
ISSN0013-3183
Publication statusPublished - 2024
MoE publication typeD1 Article in a trade journal
EventHanken Inisghts : Innovation for a Sustainable World - Hanken School of Economics, Helsinki
Duration: 25.05.2023 → …

Keywords

  • 512 Business and Management

Areas of Strength and Areas of High Potential (AoS and AoHP)

  • AoS: Competition economics and service strategy - Service and customer-oriented management
  • AoHP: Humanitarian and societal logistics

Cite this