Abstract
Hållbara innovationer kan förstås genom tre generella dimensioner: ekologisk, social och ekonomisk hållbarhet. I denna artikel reflekterar vi över hållbar innovation ur konsumentens synvinkel och diskuterar hur finska konsumenter anser att företag bemöter sitt ansvar för hållbarhet. Vi utgår från resultaten i den senaste innovationsmätningen i Finland.
Translated title of the contribution | Plant based on top in consumers' sustainability ranking |
---|---|
Original language | Swedish |
Peer-reviewed scientific journal | Ekonomiska Samfundets Tidskrift |
Volume | 2024 |
Issue number | 2 |
Pages (from-to) | 33-39 |
ISSN | 0013-3183 |
Publication status | Published - 2024 |
MoE publication type | D1 Article in a trade journal |
Event | Hanken Inisghts : Innovation for a Sustainable World - Hanken School of Economics, Helsinki Duration: 25.05.2023 → … |
Keywords
- 512 Business and Management
Areas of Strength and Areas of High Potential (AoS and AoHP)
- AoS: Competition economics and service strategy - Service and customer-oriented management
- AoHP: Humanitarian and societal logistics