@book{bbbfe844869348a8a2eba0632500b216,
title = "Word-of-mouth-forskning: Fr{\aa}n ett beteendevetenskapligt perspektiv mot ett f{\"o}retagsperspektiv",
author = "Mikael Berndtson",
note = "Syftet med denna artikel {\"a}r att systematisera och analysera litteratur som anknyter till word-of-mouth-kommunikation (h{\"a}danefter WOM). Med konsumentdominerad marknadskommunikation avses att konsumenterna sinsemellan oberoende av f{\"o}retaget s{\"o}ker och sprider marknadsinformation. Den enda motsvarande litteraturanalys som f{\"o}refaller att finnas publicerad {\"a}r fyrtio {\aa}r gammal (Arndt 1967). Sedan dess har det tillkommit en ansenlig m{\"a}ngd f{\"o}retagsekonomisk forskning som tydligt avviker fr{\aa}n Johan Arndts, vilken huvudsakligen baserade sig den beteendevetenskapliga litteraturen. Volume: Proceeding volume: ",
year = "2007",
language = "Svenska",
isbn = "978-951-555-975-3",
series = "Hanken School of Economics. Working Papers",
publisher = "Hanken School of Economics",
number = "533",
address = "Finland",
}