Anne Rindell

ED

  • P.O. Box 479

    00101 Helsinki

    Finland

  • 215 Citeringar
  • 10 h-Index
1992 …2018

Forskningsoutput per år

Om du gjort några ändringar i Pure kommer de visas här snart.

Personlig profil

Information om forskning och undervisning

Title of Docent at Turku School of Economics

Information om utbildning

Ekon. dr, företagsekonomi, Hanken Svenska handelshögskolan, Finland, 2008

Nyckelord

  • 512 Företagsekonomi

Fingeravtryck Fördjupa i forskningsämnen där Anne Rindell är aktiv. Dessa ämnesetiketter kommer från personens arbeten. Tillsammans bildar de ett unikt fingeravtryck.

  • 3 Liknande profiler

Nätverk Tidigare externt samarbete på landsnivå Fördjupa till detaljinformation genom att klicka på punkterna.

Forskningsresultat

Between outside and inside – Liminality of corporate heritage

Rindell, A. & Strandvik, T., 2018, Proceedings of the 7th International Corporate Heritage Symposium.

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKonferensbidragVetenskapligPeer review

Corporate brand relationships influence on the initiation of customer relationships in B2B service

Rindell, A. & Strandvik, T., 2018, Proceedings of the 20th International Corporate Identity Group ICIG 2018. s. 30-31 2 s.

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKonferensbidragVetenskapligPeer review

Öppen tillgång

Corporate image heritage in B2B

Rindell, A. & Strandvik, T., 2018, Proceedings of the Corporate and Marketing Communications Conference CMC 2018.

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKonferensbidragVetenskapligPeer review

How are Brands Co-created? - A Literature Review

Ingman, S., Kovalchuk, M. & Rindell, A., 2018, 4th International Colloquium on Corporate Branding, Identity, Image and Reputation.

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKonferensbidragVetenskapligPeer review

Revealing the Hidden Corporate Brand Perspective in Business Relationships

Koporcic, N., Norrgrann, A., Rindell, A., Saraniemi, S., Strandvik, T. & Törnroos, J-Å., 2018, 10th Nordic Workshop on Relationship Dynamics - NoRD2018.

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKonferensbidragVetenskapligPeer review

Priser

Best Working Paper Award

Anne Rindell (Mottagare) & Tore Strandvik (Mottagare), 12.04.2018

Pris: Priser och utmärkelser

  • Rectors award: for developing teaching at Hanken

    Anne Rindell (Mottagare), 12.2012

    Pris: Priser och utmärkelser

    Aktiviteter

    IPR-päivä

    Anne Rindell (Talare: Inledningsanförande (keynote))
    10.02.2020

    Aktivitet: Deltagande i eller organisering av evenemangFöredrag för allmänheten

    Journal of Product & Brand Management (Tidskrift)

    Anne Rindell (Reviewer)
    01.02.202014.02.2020

    Aktivitet: Referentgranskning av publikationer och redaktionellt arbeteVetenskaplig tidskrift

    Journal of Brand Management (Tidskrift)

    Anne Rindell (Reviewer)
    01.02.202020.02.2020

    Aktivitet: Referentgranskning av publikationer och redaktionellt arbeteVetenskaplig tidskrift

    Journal of Brand Management (Tidskrift)

    Anne Rindell (Reviewer)
    04.01.2019

    Aktivitet: Referentgranskning av publikationer och redaktionellt arbeteVetenskaplig tidskrift

    Journal of Brand Management (Tidskrift)

    Anne Rindell (Reviewer)
    26.05.2019

    Aktivitet: Referentgranskning av publikationer och redaktionellt arbeteVetenskaplig tidskrift

    Tidningsurklipp

    Arktisessa on voimaa

    Anne Rindell

    20.03.2017

    1 Mediabidrag

    Press/media

    Efter nio: Efter nio

    Anne Rindell

    20.05.2016

    1 Mediabidrag

    Press/media

    TV program "Efter Nio"

    Anne Rindell

    01.05.2016

    1 Mediabidrag

    Press/media

    Onko nimellä väliä?

    Anne Rindell

    01.01.2016

    1 Mediabidrag

    Press/media

    Hemvård och Posten

    Anne Rindell

    30.04.2015

    1 Mediabidrag

    Press/media