Foto av Annika Ravald

Annika Ravald

ED

  • 431 Citeringar
  • 5 h-Index
19962020

Forskningsoutput per år

Om du gjort några ändringar i Pure kommer de visas här snart.

Personlig profil

Information om utbildning

Ekon. dr, företagsekonomi, Hanken Svenska handelshögskolan, Finland, 2009

Externa befattningar

Adjunct Professor in Marketing, University of Vaasa

06.2014 → …

Nyckelord

  • 512 Företagsekonomi

Fingeravtryck Fördjupa i forskningsämnen där Annika Ravald är aktiv. Dessa ämnesetiketter kommer från personens arbeten. Tillsammans bildar de ett unikt fingeravtryck.

  • 6 Liknande profiler

Nätverk Tidigare externt samarbete på landsnivå Fördjupa till detaljinformation genom att klicka på punkterna.

Forskningsresultat

Managing relationship gaps: A practitioner perspective

Nordin, F. & Ravald, A., 2016, I : Journal of Business Research. 69, 7, s. 2490-2497 8 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

8 Citeringar (Scopus)

Making sense of service dynamics: the honeybee metaphor

Brozovic, D., Ravald, A. & Nordin, F., 2015, I : Journal of Services Marketing. 29, 6/7, s. 634-644

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

4 Citeringar (Scopus)

Small Firms - Born Service Logicians?

Ravald, A. & Björk, P., 2015, The Nordic School: Service Marketing and Management in the Future. Gummerus, J. & von Koskull, C. (red.). Helsinki: Hanken School of Economics, s. 335-351 17 s.

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKapitelVetenskapligPeer review

Öppen tillgång

My Customers Are in My Blind Spot: Are They Changing and I Cannot See It?

Wägar, K., Roos, I., Ravald, A. & Edvardsson, B., 01.05.2012, I : Journal of Service Research. 15, 2, s. 150-165 16 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

  • 5 Citeringar (Scopus)

    Service as business logic: implications for value creation and marketing

    Grönroos, C. & Ravald, A., 2011, I : Journal of Service Management. 22, s. 5-22 18 s.

    Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

    396 Citeringar (Scopus)

    Priser

    Journal of Service Management Outstanding Paper Award 2011

    Annika Ravald (Mottagare), 31.01.2012

    Pris: Priser och utmärkelser

  • Aktiviteter

    Faculty Opponent

    Annika Ravald (Opponent vid disputation)
    01.04.2016

    Aktivitet: ExaminationOfficiellt deltagande i handledning av doktorsavhandling, disputation, examination

    Faculty Opponent

    Annika Ravald (Opponent vid disputation)
    05.06.2015

    Aktivitet: ExaminationOfficiellt deltagande i handledning av doktorsavhandling, disputation, examination

    Journal of Service Management (Tidskrift)

    Annika Ravald (Reviewer)
    31.01.2017

    Aktivitet: Referentgranskning av publikationer och redaktionellt arbeteVetenskaplig tidskrift

    Journal of Business Research (Tidskrift)

    Annika Ravald (Reviewer)
    28.02.2016

    Aktivitet: Referentgranskning av publikationer och redaktionellt arbeteVetenskaplig tidskrift

    Fredrik Nordin

    Annika Ravald (Värd)
    17.02.201618.02.2016

    Aktivitet: Stå värd för en besökareMottaget akademiskt besök på Hanken