Om du gjort några ändringar i Pure kommer de visas här snart.

Personlig profil

Information om utbildning

Ekon. dr, företagsekonomi, Hanken Svenska handelshögskolan, Finland, 2010

Nyckelord

  • 512 Företagsekonomi

Fingeravtryck Fördjupa i forskningsämnen där Anu Helkkula är aktiv. Dessa ämnesetiketter kommer från personens arbeten. Tillsammans bildar de ett unikt fingeravtryck.

  • 4 Liknande profiler

Nätverk Tidigare externt samarbete på landsnivå Fördjupa till detaljinformation genom att klicka på punkterna.

Forskningsresultat

Am I worth it? Gifting myself with luxury

Kauppinen-Räisänen, H., Gummerus, J., von Koskull, C., Finne, Å., Helkkula, A., Kowalkowski, C. & Rindell, A., 2014, I : Journal of Fashion Marketing and Management. 18, 2, s. 112-132 21 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

Fil
8 Citeringar (Scopus)

SERVSIG 2012: Innovative Service Perspectives: Editoral

Heinonen, K., Helkkula, A. & Holmlund, M., 2013, I : Managing Service Quality. 23, 4, 4 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskaplig

Fil

Practices and experiences: challenges and opportunities for value research

Helkkula, A., Kelleher, C. & Pihlström, M. H., 2012, I : Journal of Service Management. 23, 4, s. 554-570 17 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

Fil
41 Citeringar (Scopus)

Characterizing Value as an Experience – Implications for Researchers and Managers

Helkkula, A., Kelleher, C. & Pihlström, M. H., 02.2012, I : Journal of Service Research. 15, 1, s. 59-75 17 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

Fil
  • 259 Citeringar (Scopus)

    Characterising the concept of service experience

    Helkkula, A., 2011, I : Journal of Service Management. 22, 3, s. 367-389 23 s.

    Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

    113 Citeringar (Scopus)

    Priser

    Best paper award: Naples Forum on Service 2013

    Anu Helkkula (Mottagare), 21.06.2013

    Pris: Priser och utmärkelser

  • Journal of Service Management 2016 Highly Commended Award

    Elina Jaakkola (Mottagare), Anu Helkkula (Mottagare) & Leena Aarikka-Stenroos (Mottagare), 19.06.2016

    Pris: Priser och utmärkelser

  • Aktiviteter

    University of Naples Federico II

    Anu Helkkula (Vistelse utomlands)
    14.05.201822.05.2018

    Aktivitet: Besök på en extern institutionBesök på annan institution

    International Business and Consumer Research (IBCR) Conference

    Anu Helkkula (Medlem i organisationskommitté)
    28.01.201715.02.2017

    Aktivitet: Deltagande i eller organisering av evenemangArrangemang av / deltagande i konferens, workshop, kurs, seminarium

    University of Strathclyde, Business School

    Anu Helkkula (Vistelse utomlands)
    14.05.201718.05.2017

    Aktivitet: Besök på en extern institutionBesök på annan institution

    University of Naples Frederico II

    Anu Helkkula (Vistelse utomlands)
    05.201706.2017

    Aktivitet: Besök på en extern institutionBesök på annan institution

    Marketing Theory (Tidskrift)

    Anu Helkkula (Reviewer)
    20162017

    Aktivitet: Referentgranskning av publikationer och redaktionellt arbeteVetenskaplig tidskrift