Beräknat baserat på antal publikationer som lagrats i Pure och citeringar från Scopus
Beräknat baserat på antal publikationer som lagrats i Pure och citeringar från Scopus
Beräknat baserat på antal publikationer som lagrats i Pure och citeringar från Scopus
20052024

Forskningsoutput per år

Personlig profil

Meritförteckning

Christian Kowalkowski is Assistant Professor of Marketing. He obtained his PhD in 2008 from the Institute of Technology at Linköping University in Sweden, and he was appointed as docent in Industrial Marketing in 2011 and docent (Adjunct Professor) in Marketing, especially Service Management, in 2013.

Christian serves as an Associate Editor of Journal of Services Marketing, the Expert Research Panel Chair on Servitization of Journal of Service Management, and an Editorial Board Member of Industrial Marketing Management, Journal of Business Research, Journal of Business and Industrial Marketing, and Journal of Service Research.

His current research activities concern service infusion, relationship dynamics, service innovation, solutions marketing, and value-creation strategies.

Information om examen

Docent i industriell marknadsföring, Linköpings universitet, Sverige, 2011

Information om utbildning

Tekn. dr, annat eller okänt tekniskt område, Linköpings universitet, Sverige, 2008

Expertis relaterad till FN:s globala mål för hållbar utveckling (SDG:er)

2015 godkände FN:s medlemsstater 17 globala mål för en hållbar utveckling (SDG:er), för att utrota fattigdomen, skydda planeten och garantera framgång för alla. Denna personens arbete bidrar till följande SDG(:er):

  • SDG 9 – Hållbar industri, innovationer och infrastruktur

Fingeravtryck

Fördjupa i forskningsämnen där Christian Kowalkowski är aktiv. Dessa ämnesetiketter kommer från personens arbeten. Tillsammans bildar de ett unikt fingeravtryck.
  • 1 Liknande profiler

Samarbeten och ledande forskningsområden under de senaste fem åren

Aktuellt externt samarbete på lands-/territoriumsnivå. Visa detaljer genom att klicka på punkterna eller