• 37 Citeringar
  • 2 h-Index
20122020

Forskningsoutput per år

Om du gjort några ändringar i Pure kommer de visas här snart.

Personlig profil

Information om examen

Ekonomie doktorsexamen

Hanken Svenska handelshögskolan

 

Ekonomie masterexamen

Örebro universitet  

 

Ekonomie kandidatexamen

Örebro universitet

Nyckelord

  • 512 Företagsekonomi
  • Service Marketing
  • Service Management
  • Service Logic
  • Retail Banking
  • Customer Logic
  • Value for the Customer
  • Netnography
  • Value Creation/Destruction
  • Narratives

Fingeravtryck Fördjupa i forskningsämnen där Gustav Medberg är aktiv. Dessa ämnesetiketter kommer från personens arbeten. Tillsammans bildar de ett unikt fingeravtryck.

  • 3 Liknande profiler

Nätverk Tidigare externt samarbete på landsnivå Fördjupa till detaljinformation genom att klicka på punkterna.

Forskningsresultat

Value-in-use and service quality: do customers see a difference?

Medberg, G. & Grönroos, C., 30.06.2020, I : Journal of Service Theory and Practice. 23 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

Öppen tillgång
Fil
  • Netnography as a tool for understanding customers: implications for service research and practice

    Heinonen, K. & Medberg, G., 18.09.2018, I : Journal of Services Marketing. 32, 6, s. 657-679 23 s.

    Forskningsoutput: TidskriftsbidragÖversiktsartikelVetenskapligPeer review

    Öppen tillgång
    Fil
  • 19 Citeringar (Scopus)

    How Do Customers Perceive Value-In-Use? Empirical Insights from Bank Service Stories

    Medberg, G., 2016, Helsinki: Hanken School of Economics. 161 s.

    Forskningsoutput: AvhandlingDoktorsavhandlingMonografi

    Öppen tillgång

    Perspectives on value-in-use in service research

    Medberg, G., Gummerus, J. & Tregua, M., 08.09.2016, Proceedings of 26th Annual RESER Conference 2016: What's ahead in service research? New perspectives for business and society. Russo-Spena, T. & Mele, C. (red.). Naples: RESER - European Association for Research on Services

    Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKonferensbidragVetenskapligPeer review

    The Third Wave of Customer Value Research

    Mickelsson, K-J. & Medberg, G., 2015, 23rd Nordic Academy of Management Conference Proceedings. Copenhagen: Copenhagen Business School

    Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKonferensbidragVetenskapligPeer review

    Priser

    Certificate of Appreciation

    Medberg, Gustav (Mottagare), 20.05.2014

    Pris: Priser och utmärkelser

    Emerald Literati Network Outstanding Paper Award 2019

    Heinonen, Kristina (Mottagare) & Medberg, Gustav (Mottagare), 11.06.2019

    Pris: Priser och utmärkelser

  • Aktiviteter

    Anders Parment

    Gustav Medberg (Värd)

    25.11.201926.11.2019

    Aktivitet: Stå värd för en besökareMottaget akademiskt besök på Hanken

    Anders Parment

    Gustav Medberg (Värd)

    03.12.201804.12.2018

    Aktivitet: Stå värd för en besökareMottaget akademiskt besök på Hanken

    Internet Research (Tidskrift)

    Gustav Medberg (Reviewer)

    29.05.2017 → …

    Aktivitet: Referentgranskning av publikationer och redaktionellt arbeteVetenskaplig tidskrift

    Journal of Strategy and Management (Tidskrift)

    Gustav Medberg (Reviewer)

    15.10.2017 → …

    Aktivitet: Referentgranskning av publikationer och redaktionellt arbeteVetenskaplig tidskrift

    International Journal of Business and Globalisation (Tidskrift)

    Gustav Medberg (Reviewer)

    20.11.2017 → …

    Aktivitet: Referentgranskning av publikationer och redaktionellt arbeteVetenskaplig tidskrift

    Tidningsurklipp

    YLE News (Swedish)

    Gustav Medberg

    16.06.2014

    1 Mediabidrag

    Press/media

    YLE News (Swedish)

    Gustav Medberg

    16.06.2014

    1 Mediabidrag

    Press/media