• 1399 Citeringar
  • 16 h-Index
20002020

Forskningsoutput per år

Om du gjort några ändringar i Pure kommer de visas här snart.

Personlig profil

Forskningsområden

CURRENT POSITION

Professor of Service and Relationship Marketing, Department of Marketing, Hanken School of Economics, Helsinki, Finland (01/2015-)
Director, CERS Centre for Relationship Marketing and Service Management, Hanken School of Economics, Helsinki, Finland (2010 – present)
Adjunct Professor (Docent) of Marketing, specifically customer-centric service marketing University of Tampere (December 2013)

 PREVIOUS ACADEMIC EXPERIENCE 

Hanken Foundation Assistant Professor (tenure track), Department of Marketing, Hanken School of Economics, Helsinki, Finland (2007-2014)
Assistant Professor, Department of Marketing, Swedish School of Economics and Business Administration, Helsinki, Finland (2005-2006)
Post Doctoral Researcher, LTT Research LTD, Helsinki School of Economics (2004)
Doctoral Candidate, Department of Marketing and Corporate Geography and FCSRM Finnish Centre for Service and Relationship Management graduate school, Swedish School of Economics and Business Administration, Helsinki, Finland (2001-2004)
Assistant Professor, Department of Marketing, Swedish School of Economics and Business Administration, Helsinki, Finland (2000)
Assistant, Department of Marketing, Swedish School of Economics and Business Administration, Helsinki, Finland (1999-2000)

Research areas: service management, customer relationships, digital disruption, business transformation, customer-dominant logic, marketing communication

Google scholar

LinkedIn

Academia.edu     

ResearchGate

 ORCID 0000-0002-3177-4776

 SCOPUS Author ID 14053778900

Twitter @KEH75

Information om utbildning

Ekon. dr, företagsekonomi, Hanken Svenska handelshögskolan, Finland, 2004

Externa befattningar

Fulbright fellow, University of Massachusetts

02.201806.2018

Docent, University of Tampere

12.2013 → …

Nyckelord

  • 512 Företagsekonomi

Fingeravtryck Fördjupa i forskningsämnen där Kristina Heinonen är aktiv. Dessa ämnesetiketter kommer från personens arbeten. Tillsammans bildar de ett unikt fingeravtryck.

  • 19 Liknande profiler

Nätverk Tidigare externt samarbete på landsnivå Fördjupa till detaljinformation genom att klicka på punkterna.

Forskningsresultat

Strategies for creating value through individual and collective customer experiences

Heinonen, K., Campbell, C. & Lord Ferguson, S., 2019, I : Business Horizons. 62, 1, s. 95-104 10 s.

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

  • 7 Citeringar (Scopus)

    Future service technologies: is service research on track with business reality?

    Kunz, W., Heinonen, K. & Lemmink, J., 12.08.2019, I : Journal of Services Marketing. 33, 4, s. 479-487 9 s.

    Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

    Öppen tillgång
    Fil
  • 18 Citeringar (Scopus)

    Customer engagement in a Big Data world

    Kunz, W., Aksoy, L., Bart, Y., Heinonen, K., Kabadayi, S., Ordenes, F. V., Sigala, M., Diaz, D. & Theodoulidis, B., 2017, I : Journal of Services Marketing. 31, 2, s. 161-171 10 s.

    Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

  • 67 Citeringar (Scopus)

    Developing service research - paving the way to transdisciplinary research

    Gustafsson, A., Högström, C., Radnor, Z., Friman, M., Heinonen, K., Jaakkola, E. & Mele, C., 2016, I : Journal of Service Management. 27, 1, s. 9-20

    Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

    32 Citeringar (Scopus)

    Invisible value formation: a netnography in retail banking

    Medberg, G. & Heinonen, K., 2014, I : International Journal of Bank Marketing. 32, 6, s. 590-607 18 s.

    Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

    Öppen tillgång
    Fil
    18 Citeringar (Scopus)

    Priser

    Emerald Literati Network Outstanding Paper Award 2019

    Heinonen, Kristina (Mottagare) & Medberg, Gustav (Mottagare), 11.06.2019

    Pris: Priser och utmärkelser

  • Emerald Literati Network Highly Commended Award 2019

    Heinonen, Kristina (Mottagare), Elina Jaakkola (Mottagare) & Neganova, Irina (Mottagare), 2019

    Pris: Priser och utmärkelser

  • Emerald Literati Network Highly Commended Award 2018

    Heinonen, Kristina (Mottagare), 2018

    Pris: Priser och utmärkelser

  • Emerald Literati Network Highly Commended Award 2016

    Heinonen, Kristina (Mottagare), 2016

    Pris: Priser och utmärkelser

  • Hanken Teaching Award

    Heinonen, Kristina (Mottagare), 2017

    Pris: Priser och utmärkelser

  • Aktiviteter

    Finnish union of university professors, local chapter (Hanken) (Extern organisation)

    Kristina Heinonen (Ordförande)

    01.01.201631.12.2016

    Aktivitet: MedlemskapMedlemskap i akademisk kommitté, råd, styrelse

    Journal of Service Management (Tidskrift)

    Kristina Heinonen (Medlem i redaktionsråd)

    2014 → …

    Aktivitet: Referentgranskning av publikationer och redaktionellt arbeteVetenskaplig tidskrift

    Journal of Service Theory and Practice (Tidskrift)

    Kristina Heinonen (Medlem i redaktionsråd)

    2014 → …

    Aktivitet: Referentgranskning av publikationer och redaktionellt arbeteVetenskaplig tidskrift

    Karlstad University (Extern organisation)

    Kristina Heinonen (Styrelsemedlem)

    01.01.202031.12.2022

    Aktivitet: MedlemskapMedlemskap i akademisk kommitté, råd, styrelse

    Journal of Service Theory and Practice (Tidskrift)

    Kristina Heinonen (Biträdande redaktör)

    01.01.202031.12.2020

    Aktivitet: Referentgranskning av publikationer och redaktionellt arbeteVetenskaplig tidskrift

    Tidningsurklipp