• 54 Citeringar
  • 3 h-Index
20072018

Forskningsoutput per år

Om du gjort några ändringar i Pure kommer de visas här snart.

Personlig profil

Information om utbildning

Ekonomie doktor, Hanken Svenska handelshögskolan, Finland, 2011

Nyckelord

  • 512 Företagsekonomi

Fingeravtryck Fördjupa i forskningsämnen där Paul Viio är aktiv. Dessa ämnesetiketter kommer från personens arbeten. Tillsammans bildar de ett unikt fingeravtryck.

Nätverk Tidigare externt samarbete på landsnivå Fördjupa till detaljinformation genom att klicka på punkterna.

Forskningsresultat

  • 54 Citeringar
  • 3 h-Index
  • 3 Konferensbidrag
  • 3 Artikel
  • 1 Översiktsartikel
  • 1 Doktorsavhandling

Making marketing decisions in turbulent business contexts

Nordin, F., Ravald, A. & Viio, P., 2018, Conference Proceedings (extended abstracts) of 23rd International Conference CBIM2018: Sustainable business models: integrating employees, customers and technology. s. 53-57

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKonferensbidragVetenskapligPeer review

  • Double-Loop Sales Adaptation: A Conceptual Model and an Empirical Investigation

    Viio, P. & Nordin, F., 24.05.2017, I : Journal of Business-to-Business Marketing. 24, 2, s. 123-137 15 s.

    Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

  • Understanding the sales-marketing interface dysfunction experience in business-to-business firms: A matter of perspective

    Malshe, A., Johnson, J. S. & Viio, P., 2016, I : Industrial Marketing Management. 63, May, s. 145-157 13 s.

    Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

  • 16 Citeringar (Scopus)

    How buyer-seller relationship orientation affects adaptation of sales processes to the buying process

    Viio, P. & Grönroos, C., 2015, I : Industrial Marketing Management. 52, s. 37-46

    Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

    21 Citeringar (Scopus)

    When Does Implementation of Relationship Orientation in New Product Launch Matter?

    Viio, P. & Nordin, F., 02.2015, I : Industrial Marketing Management. 45, February, s. 47-48 2 s., 45.

    Forskningsoutput: TidskriftsbidragÖversiktsartikelVetenskapligPeer review

    Aktiviteter

    • 11 Besök på annan institution
    • 8 Arrangemang av / deltagande i konferens, workshop, kurs, seminarium
    • 3 Mottaget akademiskt besök på Hanken
    • 2 Specialnummer av tidskrift

    Michael Kleinaltenkamp

    Paul Viio (Värd)
    20.03.201723.03.2017

    Aktivitet: Stå värd för en besökareMottaget akademiskt besök på Hanken

    2017 Winter AMA Conference

    Paul Viio (Talare: Presentation)
    17.02.201719.02.2017

    Aktivitet: Deltagande i eller organisering av evenemangArrangemang av / deltagande i konferens, workshop, kurs, seminarium

    The 2017 Global Sales Science Institute (GSSI) Conference: 11th Annual Conference

    Paul Viio (Talare: Presentation)
    08.06.201709.06.2017

    Aktivitet: Deltagande i eller organisering av evenemangArrangemang av / deltagande i konferens, workshop, kurs, seminarium

    University of St. Thomas

    Paul Viio (Vistelse utomlands)
    12.11.201618.11.2016

    Aktivitet: Besök på en extern institutionBesök på annan institution

    Freie Universität Berlin

    Paul Viio (Vistelse utomlands)
    18.01.201620.01.2016

    Aktivitet: Besök på en extern institutionBesök på annan institution