Antecedents of memorable tourism experience related to behavioral intentions

Dafnis N. Coudounaris*, Erose Sthapit

*Motsvarande författare för detta arbete

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

115 Citeringar (Scopus)

Sammanfattning

This study investigates the antecedent factors of memorable tourism experience (MTE) and their relationship to visitors’ behavioral intentions (BIs); Kim, Ritchie, & McCormick, 2012). Based on a survey of 314 structured interviews among visitors to the zoo and museum in Rovaniemi, Finland, the study reveals different MTE dimensions than in Kim et al.’s study. Only four factors—hedonism, local culture, involvement, and knowledge—influence visitors’ BIs. The results suggest the need to rebuild the scale of MTE by incorporating other relevant dimensions.
OriginalspråkEngelska
Referentgranskad vetenskaplig tidskriftPsychology and Marketing
Volym34
Nummer12
Sidor (från-till)1084-1093
Antal sidor10
ISSN0742-6046
DOI
StatusPublicerad - 11.2017
MoE-publikationstypA1 Originalartikel i en vetenskaplig tidskrift

Nyckelord

  • 512 Företagsekonomi

Fingeravtryck

Fördjupa i forskningsämnen för ”Antecedents of memorable tourism experience related to behavioral intentions”. Tillsammans bildar de ett unikt fingeravtryck.

Citera det här