Blended learning på kurser i nybörjarsvenska

Katja Peltola, Isabella Fröjdman

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelYrkesinriktad

Sammanfattning

I dag är det nästan omöjligt att prata om språkundervisning utan att nämna digitalisering. Nätet är fullt av olika språkkurser och det finns massor av applikationer som man kan använda som hjälp när man vill lära sig ett nytt språk. Under läsåren 2016–2018 deltog vi i ett nordiskt projekt där vi testade hur en nätkurs fungerar som undervisningsmaterial på en klassrumskurs i nybörjarsvenska på universitetsnivån.
OriginalspråkSvenska
Icke-referentgranskad vet. tidskriftKieli, koulutus ja yhteiskunta - Kieliverkoston verkkolehti
Volym10
Nummer4
Antal sidor5
ISSN1799-0181
StatusPublicerad - 16.04.2019
MoE-publikationstypD1 Artikel i en facktidskrift

Nyckelord

  • 612,1 Språkvetenskaper
  • blended learning
  • ruotsin kieli
  • ruotsinopetus
  • kieltenopetus
  • språkundervisning
  • nätkurs
  • verkko-opetus

Citera det här