Language centre teachers and learning objectives for the digital age

Bidragets översatta titel: Språkcenterlärare och lärandemål under den digitala tiden

Michael Nelson*, Mia Raitaniemi

*Motsvarande författare för detta arbete

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKapitelYrkesinriktad

Sammanfattning

Since March 2020, the landscape of language and communication
teaching has seemingly permanently shifted. Pre-Covid, our teaching
was still predominantly classroom-based. The recurring lockdowns
meant that teachers expanded and explored their teaching in a digital
environment to encompass distance, hybrid and multimodal methods
of delivery to students. Whilst all these methods have existed for
some time, the pandemic forced every teacher to approach them
head-on. With this change the question has arisen whether the
learning outcomes and objectives we have been using earlier are still
relevant to students or if we need new outcomes and objectives for
the digital age.
Bidragets översatta titelSpråkcenterlärare och lärandemål under den digitala tiden
OriginalspråkEngelska
Titel på värdpublikationKielikeskus tutkii 5
RedaktörerMichael Nelson
Antal sidor25
UtgivningsortTurku
FörlagTurun yliopisto
Utgivningsdatum2023
Sidor47-72
ISBN (tryckt)978-951-29-9566-0
ISBN (elektroniskt)978-951-29-9567-7
StatusPublicerad - 2023
MoE-publikationstypD2 Artikel i ett samlingsverk (inkl. manualer, guider, handböcker)

Publikationsserier

NamnKielikeskus tutkii
Volym5
ISSN (tryckt)2324-0431
ISSN (elektroniskt)2324-044X

Nyckelord

  • 612,1 Språkvetenskaper
  • language pedagogy
  • language centre
  • online teaching
  • 516 Pedagogik
  • learning objectives
  • language centre
  • foreign languages
  • online teaching

Citera det här