Market Segmentation

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKapitelYrkesinriktad

Sammanfattning

This is the definition of ‘Market Segmentation’ in the book ‘Elgar Encyclopedia of Consumer Behavior’. Modern commercial landscapes are characterized by rapidly evolving markets, and this authoritative Encyclopedia acts as an essential navigational guide to such changeable consumer environments.
OriginalspråkEngelska
Titel på värdpublikationElgar Encyclopedia of Consumer Behavior
RedaktörerJohanna Gollnhofer, Reto Hofstetter, Torsten Tomczak
Antal sidor3
UtgivningsortCheltenham
FörlagEdward Elgar
Utgivningsdatum2024
Sidor195-197
ISBN (tryckt)978-1-80392-626-1
ISBN (elektroniskt)978-1-80392-627-8
DOI
StatusPublicerad - 2024
MoE-publikationstypD2 Artikel i ett samlingsverk (inkl. manualer, guider, handböcker)

Publikationsserier

NamnElgar Encyclopedias in Business and Management

Nyckelord

  • 512 Företagsekonomi

Fingeravtryck

Fördjupa i forskningsämnen för ”Market Segmentation”. Tillsammans bildar de ett unikt fingeravtryck.

Citera det här