Marknadsföringen har en avgörande roll i förändringsarbetet

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskaplig

Sammanfattning

Genom att utgå från kundernas behov och önskemål och på ett övertygande sätt berätta för kunden varför ens produkter är förmer än andras, skapas en hållbar konkurrenssituation. Detta sker via differentiering och genom att bygga starka varumärken.
I Närpes grönsaker startade man en förändringsprocess från att vara produktions- till att bli kundfokuserad. Planen var att optimera produktportföljen, bygga ett starkt varumärke, öka igenkännbarheten, utveckla försäljningen och kundrelationerna, samt ta ett aktivare grepp gällande dataanalytik och trendspaning.
OriginalspråkSvenska
Referentgranskad vetenskaplig tidskriftEkonomiska Samfundets Tidskrift
Volym2022
Nummer3
Sidor (från-till)24-29
ISSN0013-3183
StatusPublicerad - 2022
MoE-publikationstypB1 Inlägg i en vetenskaplig tidskrift

Nyckelord

  • 512 Företagsekonomi

Citera det här