Masculinity in Multinationals

Janne Tienari, Alexei Koveshnikov

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKapitelVetenskapligPeer review

Sammanfattning

In this chapter, we revisit influential texts on the management of multinational corporations from the perspective of men and masculinities. We argue that the texts (re)construct an idealized image of management based on problematic assumptions and that they carry meanings far beyond the openness and cultural sensitivity which they claim to advocate. We identify these assumptions and disrupt the masculine image of managing multinationals.
OriginalspråkEngelska
Titel på gästpublikationThe Oxford Handbook of Gender in Organizations
RedaktörerSavita Kumra, Ruth Simpson, Ronald J. Burke
UtgivningsortOxford
FörlagOxford University Press
Utgivningsdatum2014
ISBN (tryckt)978-0-19-965821-3, 0-19-965821-8
ISBN (elektroniskt)978-0-19-174982-7
DOI
StatusPublicerad - 2014
MoE-publikationstypA3 Del av bok eller annat samlingsverk

Nyckelord

  • 512 Företagsekonomi
  • 514,1 Sociologi
  • KOTA2014

Fingeravtryck

Fördjupa i forskningsämnen för ”Masculinity in Multinationals”. Tillsammans bildar de ett unikt fingeravtryck.

Citera det här