Social entrepreneurship and values work: The role of practices in shaping values and negotiating change

Ira Chatterjee*, Joep Cornelissen, Joakim Wincent

*Motsvarande författare för detta arbete

Forskningsoutput: TidskriftsbidragArtikelVetenskapligPeer review

Sammanfattning

Prior research on social entrepreneurship highlights the role and importance of values in managing change, yet few studies examine processes of managing values to achieve social change. Through a longitudinal case study of the social organization Barefoot College, we explored how a social entrepreneur navigated conflicting values to address issues of gender inequality and effect social change. We found that the social entrepreneur engaged in values-related work, purposively interpreting and enacting values-laden practices to bring about a quiet transformation within the community. In our resulting value augmentation model, we capture a process that anchors and amplifies social values, rather than replaces them, and with this model, we develop theory on values work and sustainable social change.
OriginalspråkEngelska
Artikelnummer106064
Referentgranskad vetenskaplig tidskriftJournal of Business Venturing
Volym36
Utgåva1
Antal sidor23
ISSN0883-9026
DOI
StatusPublicerad - 01.2021
MoE-publikationstypA1 Originalartikel i en vetenskaplig tidskrift

Nyckelord

  • 512 Företagsekonomi

Styrkeområden och områden med hög potential (AoS och AoHP)

  • AoS: Att leda för tillväxt och välmående
  • AoHP: Strategisk och entreprenörsk praxis

Fingeravtryck Fördjupa i forskningsämnen för ”Social entrepreneurship and values work: The role of practices in shaping values and negotiating change”. Tillsammans bildar de ett unikt fingeravtryck.

Citera det här