Tjänster och helhetslösningar: Nya affärsmodeller för konkurrenskraft

Christian Kowalkowski, Daniel Kindström

Forskningsoutput: Bok/rapportBokVetenskapligPeer review

Sammanfattning

För att värja sig mot ökad konkurrens och prispress på produktmarknaderna räcker det inte längre att enbart ha det bästa produkterbjudandet. Produktföretag måste i ännu högre grad än i dag förstå kundens verksamhet och vara innovativa, vilket innebär att den strategiska betydelsen av att erbjuda konkurrenskraftiga tjänster och helhetslösningar ökar. Dessa omfattar ett brett spektrum av erbjudanden, från traditionella eftermarknadstjänster till processorienterade funktionslösningar.

Boken utgår från aktuell marknadsförings- och managementteori och baseras på studier av företag som är verksamma i många olika branscher och som i olika hög grad arbetar med tjänster. Den vänder sig både till dig som är student inom marknadsföring, affärsutveckling och strategi, och till dig som arbetar med dessa frågor inom näringslivet.
OriginalspråkSvenska
FörlagLiber
Utgåva1
Antal sidor272
ISBN (tryckt)978-91-47-09735-7
StatusPublicerad - 2012
MoE-publikationstypC1 Separat utgivet vetenskapligt verk

Nyckelord

  • 512 Företagsekonomi
  • KOTA2012

Citera det här