Too Real for Comfort: Measuring Consumers’ Augmented Reality Information Privacy Concerns

Lutz Lammerding, Tim Hilken*, Dominik Mahr, Jonas Heller

*Motsvarande författare för detta arbete

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKapitelVetenskapligPeer review

Sammanfattning

Privacy concerns are an often cited obstacle to consumer adoption of augmented reality (AR) technology, but research has not yet developed a specific measurement scale to capture these concerns. We address this need by drawing on AR and privacy literature to develop a ten-item Augmented Reality Information Privacy Concerns (ARIPC) scale. We follow a systematic scale development process that includes an empirical application of the scale. We offer novel and practically useful insights into consumer privacy concerns towards AR as a novel technology.
OriginalspråkEngelska
Titel på värdpublikationAugmented Reality and Virtual Reality : New Trends in Immersive Technology
RedaktörerM. Claudia tom Dieck, Timothy H. Jung, Sandra M.C. Loureiro
FörlagSpringer
Utgivningsdatum05.05.2021
Sidor95-108
ISBN (tryckt)978-3-030-68085-5
ISBN (elektroniskt)978-3-030-68086-2
DOI
StatusPublicerad - 05.05.2021
MoE-publikationstypA3 Del av bok eller annat samlingsverk

Publikationsserier

NamnProgress in IS
ISSN (tryckt)2196-8705
ISSN (elektroniskt)2196-8713

Nyckelord

  • 512 Företagsekonomi

Fingeravtryck

Fördjupa i forskningsämnen för ”Too Real for Comfort: Measuring Consumers’ Augmented Reality Information Privacy Concerns”. Tillsammans bildar de ett unikt fingeravtryck.

Citera det här