You and Your Autopilot – How Consumers Perceive Semi-autonomous Cars

Sven Tuzovic*, Stefanie Paluch

*Huvudförfattare för detta arbete

Forskningsoutput: Kapitel i bok/rapport/konferenshandlingKapitelVetenskapligPeer review

Sammanfattning

While autonomous vehicle (AV) technology has gained increasing attention, literature on consumers’ adoption behavior towards AV is still limited. In this article, we explore consumers’ perceptions of a real-life, on-road experience with a SAE Level 2 semi-autonomous car and the influence on drivers’ trust beliefs and appraisal of autonomous cars. We propose that acceptance of AV technologies is based on a holistic experience consisting of cognitive absorption, cognitive appraisal, and affective appraisal.
OriginalspråkEngelska
Titel på värdpublikationAutomatisierung und Personalisierung von Dienstleistungen : Methoden – Potenziale – Einsatzfelder
RedaktörerManfred Bruhn, Karsten Hadwich
FörlagSpringer
Utgivningsdatum07.2020
Sidor273-293
ISBN (tryckt)978-3-658-30167-5
ISBN (elektroniskt)978-3-658-30168-2
DOI
StatusPublicerad - 07.2020
MoE-publikationstypA3 Del av bok eller annat samlingsverk

Publikationsserier

NamnForum Dienstleistungsmanagement
ISSN (tryckt)2662-3382
ISSN (elektroniskt)2662-3390

Nyckelord

  • 512 Företagsekonomi

Fingeravtryck

Fördjupa i forskningsämnen för ”You and Your Autopilot – How Consumers Perceive Semi-autonomous Cars”. Tillsammans bildar de ett unikt fingeravtryck.

Citera det här